כך תזכו לאריכות ימים איכותיים ובריאים




1. שמירה על בריאות הנפש.

שמירה על חיוניות המחשבות ושליטה עצמית – חשיבה חיובית , תחושה של סיפוק והערכה עצמית, שליטה בעניינים עם תחושה של אושר והשלמה - ללא סימנים של דיכאון או חרדה

2. טיפוח יחסים החברתיים

טבע האדם היה תמיד יצור חברתי אשר הישרדותו תלויה באחרים. האדם תמיד זקוק למגע אנושי וליחסים חברתיים ממש כמו אוויר לנשימה. אחת הסיבות שנשים חיות יותר שנים מגברים הוא בעיקר שיש להן הרבה יותר משאבים המבוססים על רגש יש להן יחסים בין אישיים טובים יותר ואינטימיים יותר.

טיפ: שמרו וטפחו מערכות יחסים עם הסובבים, חברים ובני משפחה ושכנים, זה חשוב.

3. שינה טובה ורצייה.

בעיית בריאות מהבולטות והנפוצות בקרב המבוגרים, הפרעות שינה קושי להרדם ונדודי שינה. השינויים במבנה הפנימי של השינה, מרכיב בולט בתהליך ההזדקנות של בני האדם. לשינויים הקשורים לגיל שנוצרים משינוים במחזור השינה, השפעה קטנה על מספר השעות שינה, אבל יש להם השפעה לא קטנה על איכות השינה היום יומית וכמות המנוחה. טיפול נכון בבעיה מוביל לשינה איכותית וארוכה מספיק, המובילה לחיים רגועים, שלווים ואיכותיים.


4. התמודדות נכונה עם המתח בגיל השלישי

ההתמודדות עם אובדנים שמאפיינים את הגיל. הגיל השלישי מזמן לזקן גורמים ללחצים רבים: ארועים ומצבים שכרוכים באובדן ומעברי תפקיד : שמכבידים על היכול שלו לנהל את חייו כסידרם, מסכנים את הבריאות שלו ומחייבים התמודדותו במצבים שונים. ישנם ספרים רבים בעלי קטגוריות מגוונות לדפוסי התמודדות שונות עם הלחץ, אך ניתן לסכמם באופן פשטני די בתפילת השלווה : אולי: תן לי את השווה, כדי לקבל את הדברים שאין באפשרותי לשנות, תן לי את האומץ לשנות את מה שאפשרי לי אן לי תבונה כדי להבחין בין השנים.
חיבור לקהילה וסביבה חברתית.


זקנה או זקנה בקהילה : מאמרים רבים נכתבו בנושא "זקנה במקום" (aging in place) אך לדעתי עדיף דווקא את הגישה של "זקנה בקהילה" (aging in community) עם חברה ולא לבד. מתחזקת העובדה שלקהילה תפקיד מרכזי בהתמודדות עם שנות ההזדקנות בחברה . הקהילה היא כמקום שמעודד זקנה פעילה וחברתיתעם סוציאלית כאחד. לכן, התחברו לקהילה או צרו קהילה או חפשו קהילה והיו חלק פעיל ממנה זה שונה מאוד מאשר לעבור את השנים האלה לבד .

5. חיים פעילים ולא משעממים.

עבודה / התנדבות /חוגים / הרצאות/ מועדונים או מפגשים חברתיים: כול אלו בעצם, יוצרים מסגרת יום מלא ותכנון לכל אחד. הפעילות עצמה משמשת כמטרה בחיים. הבחירה בעיסוקים ופעילויות משמעותיות מקנה תחושה של נחת הערכה וסיפוק, קשרים בעלי ערך. היכולת לחיים עם אינטימיות ואהבה הדדית, הבאת עניין ואכפתיות כלפי הסובבים. הערך העצמי קיים וגדל רבות מהעובדה שהאדם מקבל כמות מספקת של חיבה ואהבה. בכותרת אחת! היו פעילים, זה רק יעשה לכם טוב.

6. תזונה בריאה ונכונה.

אכילה מגוונת, תפריט עשיר של כל קבוצות המזון, חשוב להקפיד ולשמור על מאזן נכון של נוזלים, מים היא התרופה להמון בעיות בריאותיות, מומלץ לשתות נוזלים, בעיקר מים, אבל בכל, חשוב לשתות מידי יום בין 6-8 כוסות שתיה של מים או נוזלים שונים כמו: תה, קפה, תה צמחיר ועוד איכלו הרבה דגנים, מלאים! ירקות ופירות מכל הצבעים והסוגים, ויטמיןB12 ברזל וסידן שקיימים בחלבונית השונים מקבוצת הבייצים, בשר ואף חלב, צריכה נכונה של שומנים בתפריט עם דגש על שומן חד בלתי רווי וגם אומגה 3

7 מניע בפועל

ד"ר רוברט בטלר, פיתוח מתכון סודי אם תפעלו על פיו, ראו תמיד את חצי הכוס המלאה , שימרו על אופטימיות עקבו אחר משקל גפכם, ובצעו מעקב בהתאם, בקרו מידי פעם אחר רופא המשפחה למעקב תמידי, אפילו אם הכל מרגיש בסדר, זה חשוב התאימו את סביבת המגורים שלכם לשינויים הצפויים לכם בהמשך החיים הצפויים לפניכם משנה לשנה עם עליית תוכלת החיים שלכם כך תוכלו לשדרג לכם את איכות החיים."הוסיפו חיים לשנים"
הכותב קפלן יוסף – גרונטולוג
מנכ"ל בית לב גנים הדיור המוגן הכי משפחתי שיש
רמת פולג נתניה.